2014/11/10 - AMFITRIÓN – TEATRE GAUDÍ
AMFITRIÓN – TEATRE GAUDÍ 11/10/14
Jo sempre havia classificat les obres de teatre en dos tipus: les que s'han d'anar a veure
almenys un cop, i les que s'han d'anar a veure més d'un cop perquè amb un sol cop sense
ens queden ganes de més...
Amb aquesta obre es pot afegir una altra categoria: les obres que s'han de veure un cop i
prou, però que no cal córrer per anar-hi... i si hi ha altres coses a fer abans, doncs es fan i
no es va al teatre.
De l'obra de Plaute només en quedava el títol i l'argument. El text era una mena
d'adaptació barroera, amb ímfules de "chirigota gaditana", però sense la causticitat ni la
mala llet que tenen aquestes "chirigotes". Era un humor molt fàcil, ple de tòpics i, en
molts casos, sense solta i sense lligam amb l'obra. Plaute no es mereix això.
Els actors tampoc no eren per llançar coets. Potser es podrien salvar els personatges
d'Alcmena i Mercuri. Però tots plegats estaven molt sobreactuats, cridaven i en alguns
moments no se'ls entenia. A més, hi havia un percussionista que no va parar de fer sorolls,
acompanyant els personatges, i que sovint els tapava la veu.
Què en salvo? El ritme. El ritme de l'obra va estar bé. I la cançó introductòria de l'obra,
que va ser la meś mordaç de tot el muntatge.
El vestuari era molt senzill. Es notava que el pressupost era baix i semblava que pretenien
que allò es notés en l’obra, fer-ho evident i que formés part del muntatge. Però el resultat
era molt decebedor.
El decorat... bé, el decorat també seguia la tònica del vestuari. Semblava que ens
diguessin: “No tenim pressupost i volem que quedi ben palès. Però podeu riure amb
nosaltres perquè, al capdavall, no és tan important...”
I un Plaute és un Plaute, el text sí és important. I se’l van carregar. I amb el text van
arrossegar vestuari, decorat, il·luminació...
Jo sempre havia classificat les obres de teatre en dos tipus: les que s'han d'anar a veure
almenys un cop, i les que s'han d'anar a veure més d'un cop perquè amb un sol cop sense
ens queden ganes de més...
Amb aquesta obre es pot afegir una altra categoria: les obres que s'han de veure un cop i
prou, però que no cal córrer per anar-hi... i si hi ha altres coses a fer abans, doncs es fan i
no es va al teatre.
De l'obra de Plaute només en quedava el títol i l'argument. El text era una mena
d'adaptació barroera, amb ímfules de "chirigota gaditana", però sense la causticitat ni la
mala llet que tenen aquestes "chirigotes". Era un humor molt fàcil, ple de tòpics i, en
molts casos, sense solta i sense lligam amb l'obra. Plaute no es mereix això.
Els actors tampoc no eren per llançar coets. Potser es podrien salvar els personatges
d'Alcmena i Mercuri. Però tots plegats estaven molt sobreactuats, cridaven i en alguns
moments no se'ls entenia. A més, hi havia un percussionista que no va parar de fer sorolls,
acompanyant els personatges, i que sovint els tapava la veu.
Què en salvo? El ritme. El ritme de l'obra va estar bé. I la cançó introductòria de l'obra,
que va ser la meś mordaç de tot el muntatge.
El vestuari era molt senzill. Es notava que el pressupost era baix i semblava que pretenien
que allò es notés en l’obra, fer-ho evident i que formés part del muntatge. Però el resultat
era molt decebedor.
El decorat... bé, el decorat també seguia la tònica del vestuari. Semblava que ens
diguessin: “No tenim pressupost i volem que quedi ben palès. Però podeu riure amb
nosaltres perquè, al capdavall, no és tan important...”
I un Plaute és un Plaute, el text sí és important. I se’l van carregar. I amb el text van
arrossegar vestuari, decorat, il·luminació...
Comentarios
Publicar un comentario
Gràcies pels teus comentaris. Gracias por tus comentarios.